fbpx

#32– מדידה מקדמת היא ביחס לעצמנו ולא ביחס לאחרים

תקופת סיכום המחצית הראשונה בבתי הספר מייצרת הזדמנות חשובה ללמוד וללמד את ילדינו תובנה שיכולה לחסוך לכולנו הרבה מאוד תסכולים לאורך הדרך.

מערכת הציונים בבתי הספר, בדומה לשלבים רבים אחרים לאורך הדרך היא יחסית לסביבה שבה אתה נמצא. ובסביבה שלנו לא תמיד כולנו בעלי אותם כישורים ויכולות באותם תחומים. ואם מישהו טוב יותר מאתנו במשהו – האם זה אומר שאנחנו לא מספיק טובים?

מה שיכול להניע אותנו להמשך של צמיחה והתפתחות אישית הוא תהליך של מדידה ושיפור מתמשך ברמה האישית , מול הביצועים שלנו עד כה. שנשאל את עצמנו כל יום- במה אנחנו יכולים להשתפר ולהיות טובים יותר מאיך שהיינו עד היום.

תפיסת המצוינות כולה מדברת על שיפור מתמיד ביחס לעצמך, ההסתכלות על עצמנו ואיך אנחנו מניעים את עצמנו להיות טובים יותר ממה שהיינו עד עכשיו מייצרת אצלנו מוטיבציה פנימית להשתפר ולהתפתח.

הרגע הכי מרגש עבורי כאמא זה לשמוע את הבנות שלי כשהן מקבלות תעודה מספרות לי איך הן גאות בעצמן שהשתפרו ביחס לפעם הקודמת ולא כשהן מספרות שהן הכי טובות בכיתה…

עבורנו וגם עבור הילדים שלנו – שיפור ביצועים ביחס לאלו שהשיגו עד עכשיו יאפשר למידה , התפתחות , הטמעה של תהליך וחשוב מאוד- לא לשכוח חגיגת הצלחות שיגרמו לנו מוטיבציה להמשיך ולהשתפר.

אז בנות יקרות שלי, גאה בכן על ההישגים שלכן עד היום, גאה בכן על ההישגים שעוד יגיעו ויותר מהכל- גאה בהשתפרות שאתן עושות כל פעם מחדש!

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן