fbpx

#31 לעמוד במילה שלנו

ברור מאליו , לא?

אמרנו משהו , התחייבנו למשהו, אז לדאוג שזה יקרה. ואם לא, אז לפחות להתריע מראש.

לכאורה פשוט, אבל במציאות לפעמים מסובך. ויש כל כך הרבה סיבות , והסברים , או במילה אחרת – תירוצים… ובשורה התחתונה – זה המינימום כדי לבנות לעצמנו מוניטין של אנשים מקצועיים. אמינים. שאפשר לסמוך על המילה שלהם.

בדרך כלל, זה קורה בגלל התחייבויות והבטחות פזיזות שאנחנו מוציאים מהפה כשלא עיבדנו מספיק את המשמעויות שזה דורש מאיתנו. או כי היינו יהירים לחשוב שזה קטן עלינו.

השבוע נפגשתי עם לקוח פוטנציאלי , בסיום התחייבתי להגיש תכנית והצעת מחיר תוך יומיים, הייתה לי תחושה שזה פשוט, שאני צריכה להשקיע מעט מאוד מאמץ ויומיים זה גם ככה באפר ענק.

ובחיים כמו בחיים, כל מה שיכל לקרות כדי לעכב אותי קרה , ובשורה התחתונה הגעתי כמעט למועד ההגשה שהתחייבתי עליו בלי שום דבר מוכן. השעה כבר הייתה מאוחרת, אני הייתי מותשת ועייפה וכבר התחלתי לנסח לעצמי בראש את ההסברים שאני הולכת לומר ללקוח למה התעכבתי אל מול התאריך שהתחייבתי עליו.

ואז עצרתי את עצמי. הבנתי שכל התירוצים ממש לא רלוונטיים. ואם התחייבתי למשהו – צריך לקרות משהו ממש קיצוני כדי שלא אעמוד בו. גייסתי את כל הכוחות שלא נותרו בי ,הכנתי את המסמך בהתאם לסטנדרטים המחמירים שלי ואפילו הייתי מרוצה. שלחתי אותו בזמן והפידבק שקיבלתי היה בהתאם.

הייתי גאה שלא ויתרתי לעצמי ויותר מזה – שעמדתי במילה שלי.

כתוב/כתבי תגובה

דילוג לתוכן